ASANA HELSINKI TUNTIKUVAUKSET

Iisi Flow -joogatunneilla tutustutaan Flow-joogan eri puoliin. Pysähdymme tutkimaan asanalinjauksia, pranayamaa, meditaatiota ja erilaisia kehon aktivointeja. Kuljemme läpi kokonaisvaltaisen harjoituksen avaten kehoa ja mieltä.

Hyvän mielen tunti, joka soveltuu niin aloittelijoille kuin niille, jotka ovat harjoitelleet jo pidempään, mutta haluavat palautella mieleen perusasioita. Kukin tunti rakentuu yhden teeman ympärille ja niillä voidaan soittaa musiikkia.

Iisi Flow on loistava tunti joogaan tutustuvalle. Aloittelija pääsee joogaharrastuksen pariin mainiosti myös joogan alkeiskurssillamme!

FLOW

Flow on virtaava, energinen ja moderni joogatunti, jossa kehon liikkeet ja erilaiset asennot yhdistyvät toisiinsa hengityksen rytmittäminä. Flow-joogatunneissa yhdistyvät moderni ja perinteinen jooga, pilates, pranayama ja meditaatio, ja liikkeet voivat olla joskus hyvinkin tanssillisia.

Tunnin aikana joogan perusasanat ja turvalliset linjaukset tulevat sinulle tutuiksi. Pääset välillä myös haastamaan itsesi uutta ja vanhaa yhdistäen, ilman suorittamista. Tunnilla käytetään musiikkia. Tunnin jälkeen olosi on energisoitunut, hyvä ja inspiroitunut.

Opettajamme johdattavat sinut turvalliseen harjoitukseen rakentaen tunnin aina teeman mukaisesti.

Tunti soveltuu loistavasti joogaan jo jonkin verran tutustuneille. Ensikertalaisille ja joogan vasta hiljattain löytäneille suosittelemme ensin Iisi Flow -tuntia, jossa pääset rauhallisessa tahdissa tutustumaan joogan perusasentoihin ja niiden turvalliseen linjaamiseen.

VOIMAKAS FLOW

Voimakas flow on dynaaminen ja energinen tunti, jossa erilaiset jooga-asennot nivoutuvat yhteen liikkeen seuratessa hengitysrytmiä. Näin harjoituksesta tulee virtaava kokonaisuus.

Tällä tunnilla löydät uusia ulottuvuuksia modernien jooga-asanoiden löytäessä perinteiset jooga-asanat. Et pitkästy, sillä tunnin teema vaihtuu viikoittain, eikä yksikään tunti ole koskaan samanlainen. Tällä tunnilla pääset harjoittelemaan myös käsitasapainoiluja sekä inversioita. Tunnin taustalla soi usein musiikki.

Tunti haastaa sopivasti ja leikkimielisesti, välillä jopa omien mukavuusrajojen ulkopuolelle. Näillä tehokkailla tunneilla kehityt pikkuhiljaa omassa harjoituksessasi omassa tahdissasi silloin, kun kehosi ja mielesi ovat siihen valmiita.

Tunti etenee muita flow-tunteja nopeammalla tempolla ja on fyysisesti voimakkain harjoitus. Tunti sytyttää kehossa lämpöä ja kehittää voimaa ja kehon hallintaa, kestävyyttä, joustavuutta ja liikkuvuutta.

Tunti soveltuu parhaiten joogan perusteet hyvin hallitseville ja niille, joille liikkeen ja hengityksen yhdistäminen on tuttua. Muista kuitenkin, ettei tällä tunnilla tarvitse osata kaikkea - tarvitset mukaasi uteliaisuutta, leikkimieltä ja avoimuutta oppiaksesi lisää.

PRANA FLOW

Prana Flow® / Prana Vinyasa® on energinen, virtaava joogaharjoitus, jonka on kehittänyt yhdysvaltalainen joogaopettaja Shiva Rea. Prana Vinyasa® käsittää noin 46 eri harjoitusta variaatioineen, joita kierrätetään vuodenaikojen ja kuunkierron mukaan.

Prana Vinyasa on dynaaminen ja meditatiivinen kokonaisvaltainen matka joogan virtauksen eli flow’n kehollistamiseksi. 
Se perustuu pranan eli elämän virran liikehdintään ja kuuluu astangaperheeseen, johon yhdistetään myös hathajoogaa ja iyengarjoogaa.


Harjoituksissa käytetään vinyasa krama -tekniikkaa, jossa edetään asteittain. Näin jokainen voi nauttia harjoituksesta omalla tasollaan. Käytämme myös mantrausta, mudria, asanaa ja meditointia niin liikkeessä kuin rauhassa.

Sarjat kulkevat dynaamisista ja positiivisesti haastavista asanoista elvyttäviin asanoihin. Tunnin aallot rakentuvat tehokkaista ja luovista sarjoista (vinyasat), jotka linkittyvät yhteen hengityksen kanssa. Tämä syvä yhteys pidetään koko tunnin ajan ensimmäisistä mudra vinyasoista namaskareihin ja core-osuuksista tutkimusmatkalle asana mandaloihin, mudriin ja pranayamaan.


Tämä joogamuoto tarjoaa jokaisen harjoituksen yhteydessä mahdollisuuden löytää omasta kehosta ja mielestä lisää voimaa, virtausta, liikkuvuutta, tasapainoa ja hyvää mieltä.

Dynaaminen ja liikkuva tunti sopii sekä aloitteleville että kokeneimmillekin joogeille. Tunti on samalla sekä tehokas että rentouttava.

YIN / YIN JA ÄÄNIMALJAT

Yin-joogatunnilla antaudutaan painovoiman vietäväksi rauhoittavaan ja tasapainottavaan harjoitukseen. Tällä tunnilla on mahdollista päästää irti päivän kiireestä ja stressistä, tutustua paremmin omaan kehoon ja mieleen ja löytää hiljentymisen avulla rauha.

Yin-jooga on melko nuori joogasuuntaus, joka on saavuttanut suuren suosion nykymaailman kiireisessä elämänrytmissä.

Yin-jooga on rauhallista, paikallaoloon keskittyvää joogaa, jossa avataan paljon lantion ja alaselän aluetta. Lanneranka on kehomme ydin ja alueella on paljon sidekudosta ja päällekkäisiä lihaskerroksia.

Yin-joogassa asennoissa viivytään pitkään, 2-5 minuuttia kerrallaan. Yin-joogan eheyttävä vaikutus perustuukin sen pitkäkestoisiin asentoihin, jotka edistävät sidekudosalueiden aineenvaihduntaa, liikkuvuutta ja energiansaantia. Haitallisia kuona-aineita pääsee tehokkaasti poistumaan kehosta

Yin-joogaharjoituksessa keskitytään vahvasti oman kehon kuunteluun ja hengityksen tarkkailuun. Yin-jooga on meditatiivinen harjoitus, joka vaikuttaa niin fyysiseen, henkiseen kuin energeettiseen tilaamme. Yin on vastakohta kaikelle sille suorittamiselle, josta päivämme täyttyvät.
 
Yin-joogalla on myös hermostoa tehokkaasti rauhoittava vaikutus ja siksi se on loistava lääke stressiin. Joogan monet vaikutukset selviävät vasta itse kokeilemalla.

Nämä joogatunnit sopivat kaikille. Voit hyvin osallistua tunnille, vaikket olisi koskaan ennen joogannut.

Yin ja äänimalja -tunneilla käytämme aitoja tiibetiläisiä chakra-äänimaljoja, joiden avulla luomme kaunista tunnelmaa, harmoniaa ja äänimaailmaa. Ne rentouttavat sinut tunnin päätteeksi nautinnolliseen ja syvään savasanaan eli loppurentoutukseen.

Äänimaljoilla voi tehdä vain hyvää. Ne ovat yli 5000 vuoden takainen aito ja hyvä tapa hoitaa ja rentouttaa kehoa ja mieltä.

TRIGGER YIN™

Trigger Yin™ -tunti on erityisen tehokas tunti kehon jännitystilojen vapauttamiseen. Tunnilla yhdistyvät nautinnollinen, rauhoittava ja tasapainottava Yin-joogaharjoitus sekä kehon triggerpisteiden käsittely tennispallojen avulla.

Yin-joogassa asennoissa viivytään pitkään, jopa useita minuutteja kerrallaan. Eheyttävä harjoitus poistaa haitallisia kuona-aineita kehosta ja edistää sidekudosalueiden aineenvaihduntaa, liikkuvuutta ja energiansaantia. Yin-joogassa venytetään sidekudoksia ja ligamentteja lihasten sijaan. Yin-joogalla on myös hermostoa tehokkaasti rauhoittava vaikutus: siksi se on loistava lääke stressiin ja mielen hälinään.

Triggerpisteiden käsittely tapahtuu tunnin aikana muun muassa fasciapallojen avulla. Triggerpisteet ovat lihaksissa tai muissa pehmytkudoksissa sijaitsevia erittäin arkoja pisteitä tai solmuja, jotka voivat aiheuttaa kipua tai arkuutta ja säteillä muualle kehoon. Triggerpisteiden käsittely nopeuttaa kehon jännitys- ja kiputilojen laukeamista.

Pisteiden syntyyn vaikuttavat monet tekijät: esimerkiksi stressi, ahdistus, kohonnut verenpaine, lihaksen liiallinen rasitus, huono ryhti (joka voi johtua esim. skolioosista, auton ajoasennosta, päätetyöstä tai vaikkapa “kännykkäniskasta”) ja jäätyminen eli rasituksen suorittaminen ilman kunnollista lämmittelyä. Myös muut triggerpisteet voivat olla edellytys uusien syntymiselle.

Trigger Yin™ -joogatunnit sopivat kaikille. Voit hyvin osallistua tunnille, vaikket olisi koskaan ennen joogannut. Tunti on myös erinomainen lisä mille tahansa dynaamiselle joogatunnille tai muun urheilun oheen kehonhuoltotunniksi.  

YIN & YANG

Yin & Yang -yhdistelmätunti nimensä mukaisesti yhdistää rauhoittavan Yin-tunnin ja lempeän, kaikille sopiveltuvan flow-tunnin (=Yang) yhdeksi tasapainoiseksi kokonaisuudeksi. Tunnin teema ja järjestys voivat vaihdella. Tunti voi alkaa rauhallisella Yin-asanalla ja siirtyä lyhyeen Yang-osuuteen hakien kehoon lämpöä, energiaa ja joustavuutta. Dynaamisen osuuden hitaat liikkeet yhdistyvät toisiinsa hengityksen johdattamana. Loppuosa tunnista omistetaan Yin-osuudelle ja sen mieltä ja kehoa tyynnyttäville pitkäkestoisille (3-5 min) venytyksille. Tunti soveltuu kaikille joogan harrastajille!

AERIAL PLAY

Aerial Play -tunteihin tuodaan pienesti seikkailua mukaan. Lauantain tunnit pohjaavat Aerial Iisi -tunteihin, mutta mukaan ujutetaan pari haastavampaa muotoa (asanaa tai asana-sarjaa). Tunnin tunnelma on energinen ja sopii sinulle, joka olet käynyt jo Aerial-tunnilla, mutta sopii myös leikkimielisille aloittelijoille. Tunnit varattavissa ASANA Helsinki Aerial-joogakorteilla (3x, 5x, 10x ja kausikortti).

Suosittelemme aina Aerial Startti -kurssia ennen avoimille tunneille tuloa. Lisää Startti-kursseista ja aikatauluista: https://www.asanahelsinki.fi/p/kurssit

AERIAL IISI

Aerial Iisi -tunneilla otetaan todellakin iisisti. Tunti etenee letkeissä tunnelmissa ja sen pääpaino on avaavissa asana-sarjoissa sekä restoratiivisessa harjoituksessa. Inversioita on, mutta vähän ja niissä viivytään vähemmän aikaa. Tunti sopii aloittelijoille. Tunnit varattavissa ASANA Helsinki Aerial-joogakorteilla (3x, 5x, 10x ja kausikortti).

Suosittelemme aina Aerial Startti -kurssia ennen avoimille tunneille tuloa. Lisää Startti-kursseista ja aikatauluista: https://www.asanahelsinki.fi/p/kurssit

AERIAL HAASTA

HUOM! Tämä on ryhmä, jolle ilmoittaudutaan koko kaudeksi (kausi on 10x). Tiedustele lisätietoja: [email protected]

Tämä on sinulle, jolle silkin käyttö on jo tuttua ja haluat lisätä harjoitukseen akrobaattisempia elementtejä. Mennään yhdessä ryhmänä eteenpäin!

Aerial Haasta on voimaa, venyvyyttä ja kehonhallintaa kasvattava tunti, jolla tehdään haastavampia asanoita ja voimaosuuksia kehoa avaavien sarjojen kera. Kehoa ja mieltä vahvistava harjoitus, jolta lähdet voittaja-mielellä.

AERIAL W / Voima & venyvyys

HUOM! Tämä on ryhmä, jolle ilmoittaudutaan koko kaudeksi (kausi on 9x). Tiedustele lisätietoja: [email protected]

Tämä on sinulle, joka haluat rakentaa voimaa, kehonhallintaa ja huoltaa kehoasi avaavilla harjoituksilla. Vähäisempi painotus flow’ssa, akrobatiassa, koreografiassa ja inversioissa. Painovoima peliin ja töihin! Ryhmä sopii aloittelijalle.

Close

50% Complete

Two Step

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.